Innowacja pedagogiczna „Strefa wyciszenia”

Innowacja „Strefa wyciszenia” jest odpowiedzią na indywidualne potrzeby uczniów, szczególnie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Cele innowacji:

  • stworzenie miejsca oraz warunków do relaksacji, wyciszenia w sytuacji kryzysu
    ucznia wysocewrażliwego;
  • poprawa funkcjonowania ucznia z ZA w zespole klasowym, eliminacja zachowań
    niepożądanych, trudnych;
  • swobodne posługiwanie się „Strefą wyciszenia”, w tym tabliczką komunikacyjną,
    słuchawkami wyciszającymi itd.;
  • zachęcanie do aktywnego, wspólnego spędzania czasu, reagowania na zachowania
    trudne, otwartość i poszanowanie rówieśników;
  • kształtowanie u uczniów postawy szacunku i tolerancji;
  • przygotowanie do aktywnej pracy zespołowej.

Stworzone są trzy „Strefy wyciszenia”: w szkolnej czytelni, świetlicy oraz gabinecie pedagoga specjalnego (s.39). Miejsca te zostały wyposażone w miękkie pufy/saki, koce, słuchawki wyciszające, gniotki manipulacyjne oraz książki, czasopisma młodzieżowe atrakcyjne tematycznie.